reede, 30. november 2018

Cataratas del Iguazú

6.-10. november toimus klassireis ühte Argentiina provintsi Misiones.

Meie seiklus algas 6. novembril Avellaneda bussijaamast õhtul kell 21.30. Sõitsime öö läbi (12h) ning hommikul esimene peatus oli yerba (mate taim) tehases. Seal meile näidati, kuidas yerbat töödeldakse ja pakendatakse.

Masin yerba pakendamiseks

Ladu

Sealt edasi suundusime Wandasse (Minas de Wanda). Seal asuvad kristallide kaevandamise koopad. Meil oli võimalus ise koobastesse minna ning näha, kuidas seal töö käib.

Seal ümber oli väga ilus loodus

Enne koopasse minekut
(Facu, Iri, Lore)

Selgitati, kuidas on kristallid tekkinud
(Ma pole kindel, kas aru sain)

Koopas sees

Kristalli augud

Kõikjal oli punane muld,
kohati isegi punasem, kui antud pildil

Pärastlõunal jõudsime hotelli Carmen, kus meil oli aega puhata ja basseinis ujuda, kuni järgmise koha külastuseni.

Hotell Carmen

Peale ujumist basseini ääres
(Iri, Gille, Lore)

Teise päeva õhtul külastasime lähedal olevat linna Puerto Iguazú, kus asub kolmekordne riigipiir, kohtuvad Argentiina, Brasiilia ja Paraguay. Samuti kohtuvad seal kaks jõge - Iguazú ja Paraná.

Vasakul on Paraguay ja paremal Brasiilia
 Nüüd olen näinud ka Brasiilia ja Paraguay kaldaid
(kahjuks oli pime ja pildile nii hästi kaldad näha ei jäänud)

Esimese täispika päeva lõpuks olin emotsioonidega nii üle külvatud, et kui pea patja puudutas, siis juba magasin. Järgmise päeva (8.11) äratus oli vara, sest see oli reisi kõige tähtsam päev. Nimelt külastasime Iguazu juga. See asub Argentiina ja Brasiilia piiril, on 2,7 kilomeetri pikkune, 82 m kõrge ning koosneb 270 joast (vikipeedia)

Väravatest läbi
(Panchi, Facu, Lore, Iri)

Eesti patrioot

Cataratas del Iguazú

Iguazu juga on I-M-E-L-I-N-E! Sama päeva õhtul külastasime ka IceBar`i (jääbaar). Meile anti selga soojad talvejoped ja kindad. Baari sisenedes oli kõik jääst ja külma kuni -10C. Korraks oli tunne, et jõudsin koju.
Kodune tunne oli küll

Teine täispikk päev lõppes imeliste emotsioonidega, mulle tõesti väga meeldis see loodus! Taaskord magasin juba enne voodisse jõudmist. Kolmas(9.11) ja ka viimane päev algas eelmisest varem, sest hakkasime tagasi Avellanedasse sõitma. Esimene peatus teepeal oli La Aripucas. Seal oli mitmesaja aasta vanustest päästetud puudest ehitatud "lõks".

Viimane peatus toimus San Ignacio Minís. Need on ühed kõige paremini säilinud varemed hoonest, mis ehitati Portugali pidevate rünnakute kaitseks (vikipeedia link on ingliskeelne).

Peale viimast külastust sõitsime Avellanedasse, kuhu saabusime pool kolm öösel. See klassireis oli väga huvitav ning ma olen õnnelik, et sain selle seikluse osaliseks!

Vahepeal on ka asju juhtunud. Nimelt vahetasin hostpere, kuid minu ja hostpere vahelised suhted on sõbralikud. Pere vahetus toimus neile isiklikel põhjustel, kuid linna ega kooli vahetama ei pidanud.

Jaaaa kolmapäeval (28.11) oli viimane koolipäev ja nüüd võib vaheaeg alata! Juba on ka müügil näha jõuluasju, kuid jõulutunnet 35 soojakraadiga veel pole.

Kuulsin ja nägin, et kodumaal tuli lumi maha, viskaks küll lumme ja teeks ühe lumeingli.

Nautige lund ja ilma, soojad tervitused kaugelt Argentiinast!

teisipäev, 6. november 2018

YFU laager

Hola!

Sel nädalavahetusel (2.-4.11) käisin YFU laagris, kus osalesid vahetusõpilased ning ka kohalikud õpilased, kes elavad Avellanedas, Reconquistas või nende lähistel. Laagris osales 6 vahetusõpilast (mina, kolm vahetusõpilast Saksamaalt, üks Poolast ja üks Šveitsist) ning kokku oli laagris umbes 60 osalejat.

Reede hommikul kogunesime Avellaneda bussijaamas kell 10, et sõita laagripaika, mis ei asunud eriti kaugel, pooletunnise sõidu kaugusel. Laager algas tutvustusmängudega ning peale seda jagati meid kolme gruppi- Egipcios, Aztecas ja Vikingos. Mina kuulusin koos Julesiga, vahetusõpilasega Saksamaalt, viimasesse gruppi. Esimene päev koosneski erinevatest tutvustus- ning nimemängudest. Lisaks oli paar võistlust gruppide vahel. Õhtu lõppes hilise mate joomisega ning juturingiga.

Laagripaiga kõrval oli päevalille põld

Laupäeval oli põhirõhk seksismi, religiooni ja ksenofoobia (võõraste, välismaalaste v. võõrapärasuse kartus) teemadel diskuteerimine. Peale tõsiseid jutuajamisi toimusid taaskord võistlused tiimide vahel. Näiteks rahvastepall, siis pidime tegema lõkke ja keetma plekkpurgis aja peale muna (meie tiim võitis). Lemmikvõistluseks sel päeval oli takistusrada, kus üheks "takistuseks" oli kile peal liugu laskmine. Õhtuseks ülesandeks oli vaja koos tiimiga välja mõelda üks sketš. Meie tiim tegi arstiooteruumi ning operatsiooni saali. Kuna laupäeva õhtu oli viimane õhtu, siis lõpetasime selle päeva lõkke ääres juttu ajades ja muidugi koos matega. Tegelikult magama jõudsime alles hommikul kell 5, sest juttu jätkus kauemaks.

Teine takistusraja osa

Lõkkeõhtu

Kolm tundi und ja võiski alata viimane laagripäev. Viimasel päeval tõsistest teemadest enam ei rääkinud, vaid võistlesime gruppidega laevade pommitamises, hiigelsuures trips-traps-trullis, laulumaratonis ja kuldvillaku moodi võistluses. Laagri viimane sööming toimus õues murul, sõime empanadasid ja jõime tereréd. Laagri kokkuvõtteks tänasime YFU vabatahtlikke ja saime teada võitja tiimi... Egipcios! Buss saabus kell 17 ja korjas meid kõiki peale.

YFU vabatahtlik Saksamaalt, Lore, mina, Iri

YFU laager

Muideks ei olnud laagripaigas wifit ning laagrisse minnes oli telefoni aku laetus 55% ja lahkudes 49%, sest minu nutitelefon leidis kasutust paar korda kella vaatamisel. See oli üks väga äge nädalavahetus ja andis juurde palju energiat!

Soojad tervitused teile Eestisse!